Kundetilfredshedsundersøgelse er nøglen til mere salg

Har du overvejet hvad en kundetilfredshedsundersøgelse kan gøre for din virksomhed? Enhver service virksomhed bør undersøge tilfredsheden af deres kunder. Der er nemlig flere gode grunde til at stræbe efter tilfredse kunder.

Hvorfor en kundetilfredshedsundersøgelse?

Der er flere indlysende faktorer for hvorfor det er godt at have tilfredse kunder. Vi ved at kunder som er tilfredse har større tendens til at komme igen. Der er desuden også større sandsynlighed for at de anbefaler netop dine produkter eller services til andre. Hvordan du finder ud af om dine kunder rent faktisk er tilfredse, gøres bedst gennem en kundetilfredshedsundersøgelse.

En sådan undersøgelse kan nemlig belyse flere ting. For det første finder du ud af i hvor høj grad dine kunder er tilfredse med din virksomheds ydelser. Dernæst får du et meget præcist billede af hvor der er plads til forbedring og udvikling i virksomheden. Måske står i svagt på kundeservice delen eller måske skaber det utilfredshed at I ofte har udsolgt af et bestemt produkt.

Sådan får du tilfredse kunder

Det der er vigtigt, er at I i virksomheden lytter til det I har fået tilbage fra jeres tilfredshedsundersøgelse. Det er vigtigt at I tager det til jer og arbejder mod forbedring. Det er selvfølgelig ofte intentionen, men det kan nogle gange være svært at finde ud af hvordan man handler bedst på det. Derfor kan I eventuelt gøre det at I hyrer et professionelt firma til at hjælpe jer på rette vej. Ofte kan det være det firma som også hyres til at foretage en kundetilfredshedsundersøgelse.

De har ansatte til at træne virksomheder I at forbedre salg og service. Hvis jeres primære problem er at salgspersonalet i din butik scorer lavt på service niveau, så skal der tænkes mere i hvordan netop servicen kan højnes. Det kan være ved at være mere imødekommende, byde kunder velkommen i butikken når de træder ind, vær opmærksom på kundens behov ved at spørge om hjælp, altid have medarbejdere på gulv, som er klar til at hjælpe osv.

Øg salget med loyale kunder

Det er vigtigt hele tiden at arbejde hen imod at få tilfredse kunder. Først dér ka I begynde at gøre disse kunder til loyale kunder. Loyale kunder vil være dem som er så glade for din forretnings service, ydelser og produkter at de gang på gang kommer igen, og at de anbefaler netop din forretning til andre. Det er de kunder som ranker din virksomhed højt i en kundetilfredshedsundersøgelse, og det er dem I skal stræbe efter at få.

Appelsinen Forfatter